Šta je pilonidalni sinus (Sinus pilonidalis) ili pilonidalna cista?
Pilonidalni sinus  (Sinus pilonidalis) ili pilonidalna cista (često se naziva i sakrokokcigealna fistula, kao i urasla dlaka) predstavlja cistu ili apsces (lokaliziranu gnojnu upalu) koja se nalazi u glutealnoj brazdi (trtična kost) i može sadržati dlaku ili mrtve stanice kože.
Nešto češće se javlja kod muškaraca, a što je povezano s povećanom dlakavošću.
Faktori rizika su dugotrajno sjedenje i znojenje, tako da je primijećena veća učestalost upala pilonidalnog sinusa kod vozača kamiona i vojnika.
Kako prepoznati imate li pilonidalni sinus?
Većina ljudi neće primijetiti pilonidalni sinus osim ako se ne inficira i ne počne uzrokovati simptome.
U početku će se pojaviti kao upaljeni prištić, veličine graška, koji može preći u bolnu, gnojnu upalu – apsces.  Ovi simptomi odnosno upala se može razviti vrlo brzo, svega u nekoliko dana. Ako se odgađa odlazak liječniku, često spontano puca, te iscuri gnoj, a upala se smiri.
Nakon prve upale česta su ponavljanja upala, a može i zaostati sitan otvor izgleda prištića iz kojeg se cijedi gnojno sukrvavi iscjedak što stvara nelagodu u tom području.
Kako izgleda operacija pilonidalnog sinusa ili ciste?
Liječenje i operacija će ovisiti u kojoj je fazi upala pilonidalnog sinusa.
U početku se upala može pokušati sanirati antibioticima. Ukoliko se razvije gnojna upala potrebna je operacija (incizija).
Nakon smirivanja upale preporučuje se učiniti široko odstranjenje cijelog sinusa (radikalna ekscizija).
U akutnoj fazi upale operacija (incizija) se izvodi u lokalnoj ili općoj kratkotrajnoj anesteziji /sedaciji/, tako da se napravi široki otvor i odstrani gnoj i propalo tkivo, te postavi drenaža, najčešće gazom.
Potrebno je svakodnevno previjanje 2-3 puta uz tuširanje rane.
U hroničnoj fazi upale pilonidalnog sinusa radi se operacija /radikalna ekscizija/ u općoj endotrahealnoj anesteziji. Pacijent se okreće potrbuške, operacija se izvodi tako da se odstrani cijeli sinus i svo propalo tkivo. Rana se ne šiva.
Oporavak nakon operacije
Potrebno je svakodnevno previjanje i tuširanje rane barem 2 puta, te redovna hirurška kontrola.
Očekivano cijeljenje rane je 1, 5 – 2 mjeseca.
Operaciju radimo u našoj poliklinici na Grbavici. Za više informacija i eventualno zakazivanje termina, možete pozvati na 033/66 18 40, 66 18 41.