Ortopedija

Ortopedija je grana medicine koja se bavi prevencijom, dijagnostikom i liječenjem povreda, bolesti, deformiteta i funkcionalnim problemima skeletnog sistema i povezanih struktura, kao što su zglobovi, mišići i ligamenti. Danas je ortopedija pretežno hirurška grana zbog aktivnog, operativnog pristupa u terapiji mnogih stanja, ali je isto tako blisko saradjuje sa medicinskim specijalnostima koje se bave neoperativnim (konzervativnim) liječenjem kao što su fizikalna medicina i rehabilitacija, sportska medicina, neurologija, reumatologija, interna medicina itd.

Pacijenti se na specijalistički pregled ortopeda javljaju zbog povreda (iščašenja, lomova), kao i zbog naglo nastalih ili dugotrajnih bolova sistema za kretanje, najčešće zglobova.

Ortopedski pregled započinje razgovorom kojim se dobija uvid u sadašnje tegobe i ranije bolesti, nakog čega slijedi klinički pregled i ortoped ispituje bolno područje, raspon pokreta, stanje ligamenata i sl., te procijenjuje da li je potrebno obaviti dodatne dijagnostičke pretrage poput RTG snimka  ili ultrazvuka zglobova i mekih tkiva.

Nakon postavljanja dijagnoze određuje se terapija, odnosno način liječenja.

Punkcija zgloba ,odnosno uklanjanje tečnosti iz zglobne šupljine se radi u dijagnostičke i terapijske svrhe .

Kod otečenih zglobova samo uklanjanje viška tečnosti dovodi do smanjenja istezanja zglobne kapsule i u velikoj mjeri redukuju bol koji pacijenti osjećaju. Kada dijagnoza nije jasna sadržaj koji je dobijen iz zgloba se može analizirati i pružiti niz korisnih informacija za ostavljanje definitivne dijagnoze.

Punkcija nije štetna za zdravlje, iako minimalni rizici od infekcije uvijek postoje, kao u ostalom i kod svih injekcija.

U  liječenju najčešćih bolesti koštanomišićnog sustava kao što su osteoartritisi (artroze) i vanzglobni reumatizam (npr. upale tetiva), koriste se različiti oblici fizikalne terapije, nesteroidni antireumatici, analgetici, primjena ortoza uz higijensko dijetetske mjere, uključujući regulaciju tjelesne težine, a među njima  značajno mjesto ima i direktna primjena lijeka injekcijom u oboljela tkiva i strukture koja okružuju zglobove (tetive,  ligamente, mišiće) ili direktno u sam zglob.

Ciljevi liječenja koštano mišićnih bolesti su ublažavanje boli bolesniku uz održavanje i poboljšanje opsega pokreta ali i zaustavljanje progresije upalnih i degenerativnih procesa u zglobnim strukturama. Ublažavanjem bolova i poboljšanjem pokretljivosti zgobova, postiže se i dugoročno poboljšanje opće tjelesne pokretljivosti i kondicije, a u konačnici, kvalitete života.