Interna medicina

Interna medicina se, ne naziva bez razloga “kraljicom medicine”, jer predstavlja osnovu mnogih daljnjih subspecijalizacija odnosno grana medicine uže specijaliziranih za pojedine organe ili organske sustave kao npr. endokrinologija (bolesti žlijezda s unutranjim izlučivanjem kao što su štitnjača, nadbubrežne žlijezde, spolne žljezde i njihovi proizvodi hormoni), kardiologija (bolesti srca i krvnih žila), pulmologija (bolesti plu ća i dišnih organa), nefrologija (bolesti bubrega i mokraćnog sistema), gastroenterologija (bolesti probavnih organa).

U općem internističkom odjelu možete obaviti pregled doktora specijaliste interne medicine, sistematski pregled kao i predoperativne preglede s obradom i zatražiti drugo mišljenje (second opinion).

Internistički pregled je pregled kod kojeg doktor specijalist interne medicine tokom  razgovora uzima detaljne podatke od pacijenta uključujući prijašnje bolesti, bolesti u porodici kao i razlog dolaska(anamneza). Potom obavlja i detaljni klinički pregled koji obuhvaća inspekciju, palpaciju, perkusiju i auskultaciju što znači da će doktoru tvrditi kakvo je opće stanje pacijenta, pogledati kožu i vidljive sluznice, laganim pritiscima vrhovima prstiju pregledati limfne čvorove, krvne žile, trbušne organe i poslušati srce i pluća. Sastavni dio pregleda je i mjerenje krvnog pritiska. Po zavšenom razgovoru i pregledu u dogovoru s pacijentom odlučit će o daljnjim potrebnim pretragama ili pregledima.

Ukoliko je u sklopu pregleda predviđeno i vađenje krvi preporučljivo je doći na tašte i tokom dana ili dan ranije jesti laganiju hranu (manje masnu, kuhanu). Dozvoljeno je piti vodu, čaj bez šećera i obavezno treba popiti lijekove. U slučaju da je uz internistički pregled predviđena i ultrazvučna dijagnostika, poželjno je izbjegavati hranu koja „napuhuje“ jer zrak u crijevima ometa dobru dijagnostiku ultrazvukom.

Za slučaj pregleda mokračnog mjehura ultrazvukom preporučljivo je da mjehur bude pun, međutim nije potrebno trpiti i zadržavati mokraću jer mjehur se može napuniti i tijekom boravka u poliklinici.
O svim pojedinostima vezanim uz Vaš pregled ili pretragu, kao i o načinu pripreme obavijetit će Vas prilikom naručivanja naše medicinsko osoblje.

U našoj poliklinici internista obavlja i sistematske preglede čiji je opseg i sadržaj prilagođen životnoj dobi, spolu i postojećim zdravstvenim problemima pacijenata. Osnovi sistematski pregled uključuje kompletnu analizu krvi i urina, klinički pregled sa EKG-om i ultrazvuk organa trbušne šupljine i organa mokraćnog sistema te prostate kod muškaraca. Ostale pretrage kao što su color doppler srca i krvnih žila, ultrazvuk štitnjače, tumorski markeri ili hormoni pridružuju se na preporuku internista prema rezultatima obavljenog pregleda ili potrebama pacijenata.

EKG je grafički zapis električne aktivnosti srca, brza, bezbolna i neinvazivna metoda kojom se registruje električna aktivnost srca, a uređaj koji pravi grafički zapis zove se elektrokardiograf.

EKG radimo jer nam 12-kanalni EKG zapis daje brojne informacije i danas je neizostavan dio kardiološkog pregleda. Na primjer, preko EKG-a otkrivamo informacije o trenutnom srčanom ritmu i broju otkucaja srca. Ključan je kod donošenja mnogih kardioloških dijagnoza, posebno aritmija i ishemijske bolesti srca (akutni infarkt miokarda, preboljeli infarkt miokarda – ožiljak). Osim toga može otkriti povećanje srčanih šupljina (pretklijetki), zadebljanje (hipertrofiju) klijetki i određena stanja predisponirajuća za iznenadnu srčanu smrt (npr. Wolf-Parkinson-White sindrom, sindrom produljenog QT intervala, Brugada sindrom).

INTRAMUSKULARNA INJEKCIJA:
Unos lijeka u mišić i na taj se način lijek brže apsorbira nego sc. putem, a može se davati i veća količina lijeka (do 5 mL). Mjesta za im. injiciranje: deltoidni mišić i vanjski gornji kvadrant glutealnog mišića u odraslih, te vanjski dio kvadricepsa u djece ( razvijeniji je nego gluteus i deltoideus).

INTRAVENSKA INFUZIJA
Inicirani lijek unosi se direktno u krv i brzo djeluje. Intravenska infuzija je unos većih količina tekućine u organizam putem vene. Davanje lijeka infuzijom jedan je od najčešćih načina njihove primjene u intenzivnom liječenju, pomoću posebnog sistema za jednokratnu upotrebu, infudiranjem tekućine u krvotok, kap po kap.