Endokrinologija

Endokrinologija je subspecijalistička grana interne medicine koja se bavi dijagnostikom i liječenjem problema u radu: hipofize, štitne žlijezde, nadbubrežnih žlijezda, polnih žlijezda (jajnika i testisa) endokrinolog pankreasa sa posebnim osvrtom na oboljele od dijabetes mellitusa.

Poremećaji koje izazivaju prekomjerno ili nedostatno lučenje jednog i/ili više hormona, redovito dovode do ozbiljnih teškoća pa i do životne ugroze.

Sve veća izloženost stresu i suvremeni, ubrzani način života te prekomjerni unos, a smanjena potrošnja energije (smanjena tjelesna aktivnost), uzrokuju sve učestalije bolesti endokrinog sustava od kojih su najčešći šećerna bolest i bolesti štitne žlijezde.

Specijalistički endokrinološki pregled

Specijalistički endokrinološki pregled obuhvata uzimanje anamneze od strane specijaliste o bolestima članova vase porodice, vašim bolestima od rođenja i sadašnjim tegobama, pregledom kompletne medicinske dokumentacije te fizikalnim pregledom s posebnim naglaskom na moguće promjene koje su tipične za poremećeni rad pojedine žlijezde (visina, težina, indeks tjelesne mase, izgled kose, očiju, štitnjače, kože, okrajina, vrijednost krvnog tlaka). Nakon pregleda i uvida u sve nalaze, endokrinolog će postaviti radnu ili konačnu dijagnozu te, ukoliko je potrebno, preporučiti dodatne pretrage, poput mjerenja hormona, slikovne preglede žlijezda kao što su ultrazvuk, kompjuterizirana tomografija, magnetska rezonancija te eventualne citološka punkcija pod kontrolom UZV-a i nakon toga odlučiti o načinu liječenja.

Preporučuje se na pregled donijeti nalaze prethodno učinjenih pretraga i podatke o lijekovima koje eventualno uzimate kao i o podatke o bolestima u porodici.